רו”ח קרלוס ששון

January 14 2024Cfao

רו”ח קרלוס ששון מציג עובדות מעניינות על מקצוע ראיית החשבון. קבלו עובדות מעניינות על חשבונאות שעשויות להפתיע אתכם, על פי הראייה של רואה חשבון קרלוס ששון.

חשבונאות אולי לא נחשבת לקריירה המרגשת ביותר, אבל יש בה הרבה יותר מסתם מספרים והזנת נתונים. התחום עשיר בהיסטוריה, מסורת וכן, אפילו קצת רומנטיקה. להלן עובדות מעניינות שריכזתי על חשבונאות שעשויות להפתיע אתכם.

רואה חשבון קרלוס ששון. רו"ח קרלוס ששון

המילה רואה חשבון באה מהביטוי הלטיני “accountare”, כלומר לספור או לקלוע. מקורה של החשבונאות המודרנית הוא באיטליה של המאה ה-15, כאשר מתמטיקאי איטלקי בשם לוקה פאציולי המציא את מערכות האיזון שעדיין נמצאות בשימוש בחשבונאות של ימינו.

Pacioli פיתחה גם הנהלת חשבונות כפולה, מערכת המשתמשת בחיוב ובאשראי לרישום עסקאות. הוא היה נזיר פרנציסקני, והקומנדיום המתמטי בן 615 העמודים שלו, Summa de Arithmetica Geometria Proportioni et Proportionalita, מיוחס כאב חשבונאות.

מאסרו של אל קפונה לשנתיים היה תוצאה של חקירה משפטית חשבונאית, בראשות הסוכן המיוחד (ורואה החשבון) פרנק ווילסון. משרד האוצר האמריקאי היה צריך לאזן את הספרים ולקבוע מה באמת קורה במטה המאפיונר בשיקגו. חשבונאות משפטית זו הובילה למעצרו של קאפונה, והייתה הפעם הראשונה שארגון פשע גדול הופל על ידי מאמצי החקירה של הממשלה.

ניתן לייחס את הכתב הראשון בעולם למערכת חשבונאית עתיקה שהשתמשה באסימוני חימר קטנים בעלי צורה גיאומטרית כדי לעקוב אחר סחורות כמו בעלי חיים ותבואה. אסימוני חשבונאות מוקדמים אלו דומים במובנים רבים למספרים הדיגיטליים המודרניים המשמשים למעקב אחר עסקאות פיננסיות.

כמה מנהיגים עסקיים מפורסמים החלו את דרכם כרואי חשבון, ביניהם איש הכספים ג’יי פי מורגן ואיל העסקים ג’וזיה ודג’ווד, מייסד חברת הקדרות והקרמיקה Wedgwoo .

מיק ג’אגר, ג’נט ג’קסון והסופר ג’ון גרישם כולם למדו חשבונאות לפני שהמשיכו את קריירת השואוביז שלהם. מייסד שותף של נייקי, פיל נייט, היה גם רו”ח לפני שהקים את חברת הנעליים, וזמר לד זפלין רוברט פלאנט למד שיעורי חשבונאות לפני שהשיק את הקריירה המוזיקלית שלו.

על פי הערכות שבעה מכל עשרה רואי חשבון יבחרו שוב בקריירה שלהם אם תינתן להם ההזדמנות, על פי סקר שערכה Accountemps. התוצאות מצאו גם שלנשים יש שכר טוב יותר מגברים במקצוע זה.

מקווה שהדברים שכתבתי אכן מעניינים אתכם, שלכם רו”ח קרלוס ששון,

#רו"ח קרלוס ששון
Share: