ג’ורג’ ורור על מכוניות האספנות היקרות בעולם

January 14 2024Cfao

ג’ורג’ ורור על מכוניות האספנות היקרות בעולם. למכוניות האספנות היקרות בעולם יש תג מחיר מנקר עיניים שיתאים למעמדן האגדי. בין אם קונים בעלי כיסים עמוקים מחפשים היסטוריה עתיקת יומין, סטיילינג בהתאמה אישית או ביצועים שלא מהעולם הזה, נראה שהם מוכנים להוציא כל מה שנדרש כדי להחזיק ביצירות האומנות הנדירות הללו.

ג’ורג’ ורור מומחה לרכבי אספנות מציג בכתבה זו רשימה של רכבי אספנות שנמכרו במחירים גבוהים במיוחד. אולי אחת תהן תהיה שלכם…

שיא נקבע במאי 2022 כאשר מרצדס-בנץ 300 SLR Gullwing Uhlenhaut משנת 1955 נמכרה ב-142.5 מיליון דולר במכירה פומבית. עוצב על ידי מהנדס המירוצים רודולף אוהלנהוט, הוא התבסס על מכונית המירוץ W196 R זוכת האליפות של חואן מנואל פאנג’יו והיא אחת משני אב-טיפוס מכוניות בלבד שנבנו אי פעם. הדלתות הייחודיות שלו נפתחות אנכית כמו כנפי שחף והיא מונעת על ידי מנוע ישר-שמונה המסוגל למהירות של עד 180 קמ”ש.

the interior of a classic car with a steering wheel גורג ורור. ג'ורג' ורור . פראראי

הידוע בתור ‘מלך הגבעה’, פרארי 250 GT LWB California Spyder Competizione הזה הוא הדגם המבוקש ביותר מקו ה-250 GT האייקוני של פרארי. היחיד שהציג את המרכב ה”תחרותי” האגרסיבי יותר, הוא הונע גם על ידי אגדות כמו רוי סלבדורי וסטירלינג מוס. דוגמה זו, שלדה מס. 2935, נרכש ממאגר סודי של מכוניות שהשאיר מאחור האספן רוג’ר בייון במכירה פומבית בפריז ב-2015.

יגואר D-Type היא ללא ספק מכונית הספורט היפה ביותר בכל הזמנים וגרסה זו משנת 1956 עם עור כחול סקוטי זכתה ב-Le Mans בשנת 1956. היא הייתה בעבר בבעלות קבוצת המירוצים הבריטית Ecurie Ecosse והייתה הראשונה מבין שש מכוניות שזכו בשתי ה-24. שעות של לה מאן ו-1000 ק”מ של בואנוס איירס.

זו אולי הפרארי הוותיקה ביותר ברשימה שלנו, אבל ה-330 TR הזה עדיין במעמד משלו הודות לביצועים המדהימים שלו. גרסת ה’Trevita’ של המכונית היא חד פעמית וכוללת פתרון גימור סיבי פחמן מארוג יהלומים כל כך מסובך שמעולם לא נועד לייצור המוני. הוא נוצר במקור כרכב קידום מכירות אך המשיך לזכות במספר מירוצים והוא חביב על אספנים.

אחד מ-26 ה-Special Roadsters היחידים שיוצרו אי פעם, גג נפתח זה באורך 17 רגל (5.2 מטר) הוא פריט אספנים אמיתי. הסגנון המיוחד שלו לפני המלחמה כולל מכסה מנוע ארוך, שני מושבים ופנסים מכוסים. מנוע ה-5.4 ליטר ישר-שמונה חזק מספיק כדי שיגיע למהירות מרבית של 250 קמ”ש, אבל ה-CCXR Trevita הוא הכל על נסיעה, לא להראות, ואת המכונית הזו קנה נהג F1 ידוע עם חיבור עמוק להיסטוריה של ה-F1 של מקלארן.

הבוגאטי היחידה שנכנסה לרשימה שלנו, המכונית השחורה והאלגנטית הזו תוכננה כהומאז’ לבוגטי מתקופת מלחמת העולם השנייה, שהאמינו שאבדה. תג המחיר אולי גבוה אבל עם 1,500 כ”ס ו-0 עד 60 ב-2.5 שניות, לא קשה להבין למה. ראוי לציין ש-Bugatti Veyron Super Sport עדיין לא פרצה את מחסום ה-18 מיליון דולר במכירה פומבית, אבל היא כנראה תגיע לשם בסופו של דבר.

#ג'ורג' ורור
#מכוניות אספנות
#רכבי אספנות
Share: